خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / اخبار و اطلاعیه ها / جلسات،کارگاه،همایش،ضمن خدمت / گزارش اولین جلسه و کارگاه گروه فیزیک تبادکان (مشترک با گروه ریاضی ، شیمی و مدیران مدارس متوسطه)

گزارش اولین جلسه و کارگاه گروه فیزیک تبادکان (مشترک با گروه ریاضی ، شیمی و مدیران مدارس متوسطه)

تاریخ : ۰۷/۰۸/۱۳۹۰دبیرستان مصلّی نژاد منطقه تبادکان ساعت ۱۸ تا ۲۰

موضوع : افت تحصیلی دانش آموزان و راهکار های کاهش آن

برنامه ساعت شش با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.  سپس آقای مختار زاده مدیر دبیرستان شهید محمود کاوه و سر گروه مدیران تبادکان درباره هوشمند سازی مدارس و هزینه‏های آن مطالبی بیان نمودند .

جلسه با صحبتهای آقای رهباردار کارشناس ارشد سنجش و ارزشیابی ؛ در مورد افت تحصیلی ادامه یافت . ایشان ابتدا از حاضرین در جلسه دلایل افت تحصیلی را پرسیدند و تعدادی از آنها را روی تابلو یادداشت کردند و در ادامه بحث خود اثر این عوامل را مورد بررسی قرار دادند .

مهمترین  موضوعات مطرح شده عبارتند از:

۱- آیا مردودی منجر به بهبودعملکرد می شود ؟ اگر چنین باشد ما باید شاهد باشیم تعداد زیادی از مردودین درسالهای بعد حداقل مشکلات درسی شان حل شده باشد .حال انکه امار نشان می دهدبسیاری از  اینها در سالهای بعد ترک تحصیل کرده اندو ۶۰ درصد ترک تحصیل کنندگان بزهکار می شوند. این مردودین بیشتر از طبقه ضعیف جامعه هستند.

۲- بهترین زمان  غربال گری دانش آموزان پایان سال دوم متوسطه است و ضروری دانش آموز سال اول متوسطه در مدرسه حضور داشته باشد و در این مدت حداقل مهارتهای اجتماعی را بیاموزد.

۳- جداسازی به هر شکل تحت عنوان گزینش برای مدارس تیز هوشان ، شاهد و… که بخشی از جامعه آماری را حذف می کند و منجر به فقر محیط آموزشی می شود ، باعث آسیب های بزرگ روان شناختی شده و از رشد روانی همه جانبه دانش آموزان می کاهد .

۴- یکی از عوامل مهم در افت تحصیلی کاهش ضریب هوشی کشور ( ۸۴ و رتبه ۹۷ بین ۱۸۵ کشور ) است.

۵- عامل مهم دیگر در افت تحصیلی ، روش تدریس معلم است و بر لزوم طراحی آموزشی درسها ، مبتنی بر هوش های چند گانه تاکید می شود .

ایشان برای ارتباط بیشتر با دبیران و کمک به رفع مشکلات آموزشی ،  وبلاگ خود را به آدرس http://Rahbardar.blogfa.com  معرفی نمودند .

 بعد از اتمام صحبت های آقای رهبادار هر یک از گروهها جلسه اختصاصی خود را برگزار کردند . در جلسه اختصاصی گروه فیزیک سرکار خانم شرکا از گروهای آموزشی استان حضور داشتند و همکاران سوالات خود را مطرح کردند . گروه فیزیک لوح فشرده‏ای از کلیپ های آموزشی شامل فیلم و پویانمایی و همچنین عکسهای مربوط به درس را برای سه پایه اول، دوم و سوم تهیه نموده بود، که همراه با لوح فشرده فصلنامه ها ، سوالات مفهومی و اولین فصلنامه الکترونیکی دبیرخانه کشوری راهبری فیزیک در اختیار همکاران قرار گرفت .

 جلسه در ساعت ۲۰ خاتمه یافت .

درباره ی مدیر سایت

محمد پوررضا مدرس فیزیک کنکور مدرک تحصیلی او کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف بوده و زمینه پایان‌نامه ایشان فوتوسنتز مصنوعی با استفاه از فرایند تجزیه آب می‌باشد.

مطلب پیشنهادی

کارگاه پرتو های کیهانی

با سلام و احترام ; به اطلاع دبیران محترم فیزیک می رساند کارگاه شناخت پرتوهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.