خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / چند رسانه ای / عکس و تصویر / تصاویری فراتر از سرعت چشم

تصاویری فراتر از سرعت چشم

دوربین عکاسی با سرعت بالا دستگاهی است که برای ثبت حرکات آهسته به کار می رود و مهمترین کاربرد آن در مطالعات علمی بر روی پدیده های زودگذر، ارزیابی های نظامی و صنعتی است . این دوربین ها برای استفاده بسیار انعطاف پذیر و آسان هستند و از ویژگی های بالایی به ویژه برای کاربردهای علمی ، تحقیقاتی و مهندسی برخوردارند.

در اواخر سال ۲۰۱۱ محققان MIT دوربینی ساختند که می توانست با سرعتی برابر یک تریلیون فریم بر ثانیه از حرکات نوری عکسبرداری کند . این سرعت به اندازه ای بالاست که می توان با کمک آن سفر فوتون های نوری را از میان بطری آب یک لیتری مشاهده کرد . پیشرفت های اخیری که در قالب دستگاههای تبدیل کننده عکس به بازار راه یافته اند می توانند وضوح تصویر زودگذر در حدود ۵۰ پیکوثانیه (برابر با ۲۰ میلیارد فریم بر ثانیه) را ارائه کنند.

و اما یک عکاس علاقه مند به موضوعات علمی با استفاده از دوربین عکاسی معمولی و فلاش دست ساز با تکنیک عکسبرداری با سرعت بالا، تصاویر دیدنی از لحظه انفجار مواد غذایی و
برخی اشیا را ثبت کرده است که آنها را در این صفحه می بینید. “آلن سیلر” عکاس اهل کالیفرنیا ، برای ثبت این تصاویر از یک دوربین عکاسی نیکون D40 و یک فلاش دست ساز با زمان تأخیر یک میلیونیوم ثانیه استفاده کرده است. این عکاس با استفاده از تفنگ هوا ( تفنگ بادی ) یا منفجر کردن ترقه در داخل مواد مختلف و با شیوه عکاسی با سرعت بالا موفق شد این تصاویر خارق العاده را خلق کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره ی مدیر سایت

محمد پوررضا مدرس فیزیک کنکور مدرک تحصیلی او کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف بوده و زمینه پایان‌نامه ایشان فوتوسنتز مصنوعی با استفاه از فرایند تجزیه آب می‌باشد.

مطلب پیشنهادی

تصاویری زیبا از پدیده ی رنگین کمان

پدیده ی زیبای رنگین‌کمان‌ را می‌توان پس از بارش باران، هر زمان که قطرات آب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.