خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / اخبار و اطلاعیه ها / خبرهای علمی / کشف یک تفاوت جالب مغز اینشتین با دیگران

کشف یک تفاوت جالب مغز اینشتین با دیگران

پژوهش جدید محققان دانشگاه فلوریدا و دانشگاn00269194-b[1]ه نرمال شرق چین نشان داده که نیمکره چپ و راست مغز آلبرت اینشتین که به شکل غیرعادی بخوبی به هم متصل شده بود، ممکن است با استعداد خارق‌العاده وی مرتبط باشد . 

محققان موفق به ساخت شیوه جدیدی برای این پژوهش شدند که برای اولین بار بزرگترین مجموعه فیبر مغزی موسوم به کورپوس کالوزوم را مورد بررسی قرار داده که دو نیمکره مغزی را به هم متصل کرده و ارتباط آنها را تسهیل می‌کند .

این روش به سنجش و کدگذاری رنگی ضخامت های متفاوت بخش های فرعی کورپوس کالوزوم به همراه طول آن پرداخته که در آن عصبها از یک سوی مغز به سوی دیگر عبور می‌کنند .

این ضخامت ها نشانگر تعداد عصب هایی هستند که عبور کرده و از این رو چگونگی اتصال دو بخش مغز را در مناطق خاص نمایش می‌دهند.

این شیوه بطور خاص به ثبت و مقایسه کورپوس کالوزوم اینشتین با دو نمونه از یک گروه از ۱۵ مرد مست و گروهی از ۵۲ مرد همسن این دانشمند در سال ۱۹۰۵ پرداخته است .

اینشتین در سن جادویی خود در ۲۶ سالگی چهار مقاله منتشر کرد که بطور قابل توجهی با پایه فیزیک مدرن مرتبط بوده و نظر جهان را در مورد فضا، زمان، جرم و انرژی تغییر دادند .

نتایج محققان نشان داد که اینشتین از ارتباطات وسیع تری بین بخش های خاص نیمکره‌های مغز خود در مقایسه با گروه های کنترل دیگر برخوردار بوده است.

این پژوهش در مجله Brain منتشر شده است .

به نقل از  سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )

درباره ی مدیر سایت

محمد پوررضا مدرس فیزیک کنکور مدرک تحصیلی او کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف بوده و زمینه پایان‌نامه ایشان فوتوسنتز مصنوعی با استفاه از فرایند تجزیه آب می‌باشد.

مطلب پیشنهادی

بیگ بنگ چیست؟

بیگ بنگ چیست؟

بیگ بنگ چیست؟ بیگ بنگ چیست؟ شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.