خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه / دانلودهای سایت / کلیپ های جالب فیزیکی قسمت چهارم

کلیپ های جالب فیزیکی قسمت چهارم

 

وقتی با هواپیما به مسافرت می رویم گرانش زمین را در هواپیما احساس می کنیم. به طور ساده اگر چیزی از دستمان رها شود به پایین سقوط می کند. اما تحت شرایطی می توان بی وزنی را در هواپیما تجربه نمود. مشروط بر اینکه هواپیما سقوط کند!دانلود     (حجم ۵٫۱۸Mb) chistaa15 17
صندلی های یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را برداشته اند و بدین ترتیب سالن بزرگی تعبیه شده است و در آن ۳۰ معلم با ۲۰۰۰ توپ پینگ پنگ مشغول آزمایش اند!

ابتدا هواپیما تا ارتفاع بسیار زیاد اوج می گیرد و سپس برای چند ثانیه سقوط می کند. در حین سقوط … خودتان ببینید.

دانلود     (حجم ۸٫۸Mb)

 chistaa15 01
همانطور که می دانید در حین سقوط آزاد، حالتی مثل بی وزنی روی می دهد. در آزمایش روبرو شعله شمع در حالت بی وزنی مورد بررسی قرار می گیرد.دانلود     (حجم ۵٫۳Mb)  chistaa15 16
در فیلم رویرو یک شمع در فضاپیما روشن شده است. به نظر شما شکل شعله چگونه خواهد بود؟ آیا شعله برای مدت زیادی روشن باقی می ماند؟دانلود ۱     (حجم ۱Mb)

دانلود فیلم با حرکت آهسته

 chistaa15 02
 در فیلم روبرو زندگی فضانوردان را در ایستگاه فضایی میر می بینید.دانلود     (حجم ۱۶٫۸Mb)  chistaa15 09
 جایی که گرانش نیست همه چیز معلق باقی می ماند. مثلاٌ آب سقوط نمی کند. در این شرایط چگونه می توان موی سر را شست؟ در فیلم روبرو این موضوع را می بینید. ظرف هایی که در فیلم برای شستن بکار رفته حاوی شامپو و آب است.دانلود     (حجم ۱۹Mb)  chistaa15 14
 ریشه گیاهان در خاک فرو می رود و شاخ و برگ آنها رو به آسمان رشد می کند. به نظر شما در محلی که گرانش نیست می توان گیاه پرورش داد؟ گیاه در بی وزنی، بالا و پایین را چگونه تشخیص می دهد؟! در آزمایش روبرو رشد گیاه را در شرایط بی وزنی می بینید. در بخش اولیه فیلم رشد گیاه در زمین نشان داده شده و در بخش دوم فیلم، رشد گیاه در شرایط بی وزنی.

دانلود     (حجم ۶٫۸Mb)

 chistaa15 13
 همانطور که می دانید ماه با نیروی گرانش به دور زمین در حال چرخش است. نیروهای جانب مرکز می تواند باعث حرکت دایروی شود. در آزمایش روبرو در شرایط بی وزنی، چند قطره آب با نیروی جاذبه الکتریکی بدور مداد بارداری به چرخش در می آیند.

دانلود     (حجم ۵٫۷Mb)

 chistaa15 15
روی لینک های بالا کلیک کنید، فایل ها به طور خودکار روی رایانه شما ذخیره می شود . در غیر این صورت روی آنها راست کلیک کنید،  سپس روی Save As Link کلیک نمایید.

درباره ی مدیر سایت

محمد پوررضا مدرس فیزیک کنکور مدرک تحصیلی او کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف بوده و زمینه پایان‌نامه ایشان فوتوسنتز مصنوعی با استفاه از فرایند تجزیه آب می‌باشد.

مطلب پیشنهادی

دانلود رایگان فیلم‌های فصل اول فیزیک دهم (اندازه‌گیری)

دانلود رایگان فیلم‌های فصل اول فیزیک دهم (اندازه‌گیری)

دانلود رایگان فیلم‌های فصل اول فیزیک دهم (اندازه‌گیری) با عرض سلام خدمت دوستان عزیز بنا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.